Új szakember segíti az átalakítást

Új szakember segíti az átalakítást

Sulyok János személyében új szakember segíti az újonnan létrejött Társaságfelügyeleti Iroda élén az önkormányzatot gazdasági társaságai hatékonyabb és átláthatóbb működésének elérése érdekében.

Dr. Cser-Palkovics András polgármester és dr. Bóka Viktor címzetes főjegyző mutatta be a Társaságfelügyeleti Iroda vezetőjét.

A Polgármesteri Hivatal átalakítása kapcsán döntött a Közgyűlés augusztus 28-ai ülésén arról, hogy a Kontrolling Iroda bázisán, a főjegyző alá rendelten létrehozza a Társaságfelügyeleti Irodát. A Hivatal új szervezeti egységének feladata az Önkormányzat gazdasági társaságainak felügyelete, működésük hatékonyságának növelése, illetve annak összehangolása lesz.

A szakember bemutatása előtt dr. Cser-Palkovics András polgármester felidézte, hogy 2019 októbere után kezdték el megvizsgálni azt, hogy szükség lehet-e az Önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági társaságok irányításában valamilyen holding-struktúra kialakítására a hatékonyság és átláthatóság növelése érdekében?

"Azt állapítottuk meg, hogy van értelme ilyen struktúra létrehozásának, viszont nem szeretnénk, ha úgy járnánk, mint a 2000-es években, amikor az Önkormányzat ezt már egyszer megpróbálta, de sem a hatékonyság, sem az átláthatóság nem nőtt. Ezért a saját erőforrásainkra támaszkodva, a Polgármesteri Hivatalon belül hoztunk létre közgyűlési felhatalmazással egy olyan központi, társaságok irányítását, koordinálását végző szervezeti egységet, ami ezt a feladatot el tudja látni a következő években. Ennek vezetésére Sulyok Jánost kértük fel, aki főosztályvezetőként fogja ellátni ezt a feladatot."  – mondta el Székesfehérvár polgármestere, hozzátéve, hogy Sulyok János olyan szakember, aki precízen, pontosan dolgozik és korábban a Honvédelmi Minisztériumban is nagy felelőséggel járó munkát végzett.

A polgármester kiemelte, hogy az újonnan létrejött Társaságfelügyeleti Iroda célja a gazdasági társaságok hatékonyabb és átláthatóbb működésének elérése. Ezek jelentős része alapvető közszolgáltatásokat végző cég, vagy olyan, a közösség számára fontos tevékenységet folytat, amivel a fehérváriak nap mint nap találkozhatnak. Hozzátette, mindenki számára fontos üzenet, hogy teljes támogatottságot kapott ez az átalakítás az augusztusi közgyűlésen.

dr. Bóka Viktor címzetes főjegyző elmondta, hogy korábban a Polgármesteri Hivatalban működött a Kontrolling Iroda, amely arra volt hivatott, hogy előkészítse a tulajdonosi döntéseket az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságokkal kapcsolatban és beszerezze azokat az adatokat, információkat ezektől a cégektől, amire szükség van ahhoz, hogy a közgyűlés, illetve a polgármester felelős döntéseket tudjon hozni.

"Ennek alapjain jött létre a Társaságfelügyeleti Iroda, amely abban a tekintetben jelent előrelépést, hogy az új irodától és vezetőjétől azt várjuk, hogy ne csak az adatok álljanak rendelkezésre, hanem a megfelelő intézkedési javaslatokat is hozzák meg. Nem az a feladat, hogy a lehető legtöbb információt kinyerje az iroda az önkormányzati cégekből, hanem az, hogy ezen információk alapján – proaktív módon –döntési javaslatokat tegyen a testületnek." – fogalmazott dr. Bóka Viktor címzetes főjegyző.


Sulyok János, a Társaságfelügyeleti Iroda vezetője elmondta, hogy eddigi munkatapasztalatai részben az államigazgatásból jönnek, hiszen mintegy 30 évet töltött a Honvédelmi Minisztériumnál, részben pedig a gazdasági szektorból, mert gazdasági igazgatósági kérdésekkel foglalkozott eddigi pályája során.

"Egyrészt államigazgatási, másrészt gazdasági tapasztalattal érkeztem, ezt próbálom meg hasznosítani munkám során. Székesfehérvár Önkormányzatának kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társaságok nagyon stabil gazdasági állapotban vannak, az általuk nyújtott szolgáltatásokkal Fehérvár lakossága minden nap találkozik. Komoly tapasztalat volt, hogy a koronavírus járvány első hullámában sem kellett azt észlelnie a város lakosságának, hogy csökkent volna a szolgáltatás színvonala, hiszen érzékelhették, hogy például a vízszolgáltatás, hulladékkezelés, és a városüzemeltetés is zökkenőmentesen zajlott. Pozitív tapasztalataim vannak, amiket hasznosítva arra törekszem, hogy a működés még jobb, még hatékonyabb legyen és a szolgáltatás színvonala még magasabb lehessen a városi cégeknél" – mondta bemutatkozásában Sulyok János.

*

Sulyok János felsőfokú tanulmányait a Bolyai János Katonai Műszaki Főiskola Pénzügy Szakán, majd a Janus Pannonius Tudomány Egyetem Gazdálkodási Szakán végezte, melynek során pénzügyi üzemgazdász, illetve menedzsment és konzulting szakirányon közgazdász végzettséget szerzett. 2000-ben az Okleveles könyvvizsgáló képesítést is megszerezte.

Pályafutását Székesfehérváron kezdte, 1992- 1994 között pénzügyi és számviteli szolgálatfőnök volt az MH 45. Noszlopy Vezetés Biztosító Zászlóaljnál. Ezt követően pénzügyi beosztásokban dolgozott az MH-nál, majd 2002 és 2005 között Brüsszelben, a NATO Katonai Költségvetési Bizottságának tagjaként dolgozott kiemelt főtiszt beosztásban. 2007 és 2011 között az HM Közgazdasági és Pénzügyi Ügynökség vezérigazgatója, 2011 és 2016 között a HM Gazdasági Tervezési és Szabályozási Főosztály főosztályvezetője, majd 2016-tól a HM Védelemgazdaságért Felelős Helyettes Államtitkára volt.

Forrás: fehervar.hu, ÖKK