Két kategóriában is városmarketing díjat nyert Székesfehérvár

Két kategóriában is városmarketing díjat nyert Székesfehérvár

Szeptember 17-én tartotta a városok, települések marketingtevékenységét elismerő „Városmarketing Gyémánt Díj” átadó ünnepségét a Magyar Marketing Szövetség.

A rendezvénynek a Marketing Summit Hungary adott otthont. Az idei évben két kategóriában, Külső kommunikációs megoldások és tartalom, valamint Márka és identitásépítés, értékesítéstámogató marketingstratégia és program kategóriában nyert díjat Székesfehérvár. A pályázó szervezet képviseletében F. Szegő Krisztina, a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője, valamint kollégája Görög Viktória vették át az elismeréseket.

A „Városmarketing Gyémánt Díjat” a Magyar Marketing Szövetség a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének szakmai támogatásával hozta létre. Az elismerés odaítélésének célja, hogy a települések, térségek fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére felhívja a figyelmet; a sikeres, hatékony marketing-megoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, valamint, hogy segítse a tapasztalatcserét, s benne a települések vezetői, szervezetei és a marketingesek közötti együttműködést.

A díjakat ebben az évben öt kategóriában – „Külső marketingkommunikációs megoldások és tartalom”, „Belső marketingkommunikációs megoldások és tartalom”, „Márka- és identitásépítés”, „Rendezvény-esemény, Fejlesztési projektek marketingprogramjai, kampányai” – adták át a Marketing Summit Hungary rendezvény keretében, szeptember 17-én, ahol Székesfehérvár kétszeres Városmarketing Gyémánt Díjban részesült, amelyeket a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. 2019. évi projektjeivel nyert el.

F. Szegő Krisztina a magasrangú szakmai elismerések kapcsán elmondta, hogy az egyik díjat Külső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában a „Székesfehérvár professzionális vizuális megjelenítése a Google rendszereiben” projekt nyerte, amelynek keretében a 2019-ben elkészült a város kiemelt turisztikai látnivalóinak 360 fokos VR bemutatása a Google Street View, Google Maps és a Google Earth rendszerekben. A Google erőforrásait felhasználva a virtuális túra egy év alatt több mint 1 millió organikus megtekintést ért el (https://www.3dpano.hu/SZF/ index.htm). A második díjat a Márka és identitásépítés, értékesítéstámogató marketingstratégia és program kategóriában az „Élj, láss, érezz! – Székesfehérvár imázsfilmje” című pályázattal érdemelte ki a város. 

 

A 2020. évi turisztikai szezon kapcsán az ügyvezető úgy fogalmazott, hogy a tavalyi évhez képest idén a tevékenységeikben átlagosan 30 százalékon tudott működni a cég: „Sajnos az idegenvezetéseink száma csak 15 százaléka a tavalyi eredményeknek. Ez ugye szinte teljesen megállt, mivel mi csoportoknak kínálunk idegenvezetést, és az ehhez kapcsolódó csoportos utak teljesen megálltak tavasz óta. A többi tevékenység kapcsán elmondható, hogy még az előzetes várakozásokon felül is teljesítünk, ami pedig kimagasló eredményt produkál, az a Sóstó Természetvédelmi Területen működő Látogatóközpont. Az tisztán látszott, hogy a tavaszi „sokkhatás” a trendeket úgy változtatta meg, hogy az emberek túlnyomó többségét a természet felé fordította. Egyre népszerűbb a szabadban, zöldben töltött programokra való igény.” Mint mondta, a város szállodáinak visszajelzése alapján július és szeptember között magas volt a foglaltság, de az ősz megint nehezebb időszak lesz, mivel az üzleti és a sporttal kapcsolatos utazások vírushelyzet miatt korlátozva vannak. A városnéző programok azért továbbra is működnek, és az egyéni városlátogatásokra is ösztönöznek mindenkit.